مرکز خرید گوسفند زنده، فروش و عرضه بهترین قیمت دام در تهران

آشنایی با نژاد گوسفند سنجابی کرمانشاه

نویسنده : alivesheep
تاریخ ثبت : 09 بهمن ، 1400

در صنعت دام حضور نژادهای اصیل بسیار با اهمیت است از این رو یکی از نژادهایی که نیاز شیر، گوشت و پشم داخل کشور و خارج را تامین می نماید گوسفند سنجابی کرمانشاه است و از طرفی گوسفند سنجابی کرمانشاه از برترین نژادهای دامی در ایران محسوب می شود و غالب بر 50 درصد نیاز گوشت و شیر کشور را تامین می نماید. برتری این نژاد سبب شده تا گوسفندان سنجابی کرمانشاه در مناطق سردسیر همچون شمال شرق پرورش داده شوند و از پشم آن در صنعت بافندگی و فرش بافی به دلیل قابلیت بالای رنگ پذیری و کیفیت بالا استفاده شود.

نژاد گوسفند سنجایی

گوسفند سنجابی کرمانشاه:

یکی از نژاد گوسفند در ایران سنجابی نام دارد که از بهترین ها است و زیست بوم زندگی آن در کرمانشاه است. این نژاد دارای ویژگی های ظاهری و زیست بومی خاصی است که آن را از سایر گوسفندان متمایز می نماید که در ادامه با نژاد گوسفند سنجابی بیشتر آشنا می شویم. گوسفند سنجابی در دو نوع قوچ سنجابی و میش سنجابی یافت می شود، و به صورت کلی دارای میانگین وزن در تولد 5/4 کیلوگرم، میانگین وزن پشم 5/2 کیلوگرم و میانگین وزن شیردهی 24/0 کیلوگرم است.

نحوه دسته بندی گوسفندان:

گوسفندان سنجابی در سه دسته پشمی، گوشتی و شیری دسته بندی می شوند. گوسفند سنجابی کرمانشاه در دسته گوسفندان پشمی و گوشتی قرار دارد چرا که از پشم و گوشت مرغوب و درجه یک برخوردار است و در صادرات و ارزآوری نقش بسیار بالایی دارند.

انواع گوسفند سنجابی:

گوسفند سنجابی کرمانشاه را در سه  دسته مشاهده می شوند:

1- تیپ زردی: در این دسته از گوسفندان سنجابی از ناحیه سر و صورت به پایین رنگ قهوه ای یکدست هستند.

2-تیپ کلول: این دسته مانند تیپ کژل دارای نوار سفید رنگ هستند ولی با این تفاوت که این نوار سفید بر روی بینی و پوزه آنها مشاهده نمی شود.

3-تیپ کژل: در این دسته از گوسفندان سنجابی نوار سفید رنگی از پیشانی تا بینی و پوزه آن کشیده شده است.

رنگ گوسفند سنجابی:

این دسته از گوسفندان اغلب در رنگ سفید هستند ولی گاهی آنها در رنگ نخودی هم دیده می شوند. (در نواحی گوش، دست و پا دارای لکه های قهوه ای هستند)
برای اطلاع از قیمت روز گوسفند زنده با ما تماس بگیرید.
مرکز پخش، فروش و خرید گوسفند زنده نمونه با مجوز رسمی از سازمان دامپزشکی با ارسال شبانه روزی دام زنده به تمامی نقاط تهران همراه با خدمات ذبح و قصابی در محل آماده خدمت رسانی می باشد.

گوسفند سنجابی کرمانشاهی

اهمیت اقتصادی گوسفندان سنجابی:

این دسته از گوسفندان 50 درصد دام منطقه کرمانشاه و 35 درصد صادرات دام به دیگر کشورها را به خود اختصاص می دهند که از این نظر نقش بالایی در اقتصاد منطقه و کل کشور دارند در نتیجه فروش گوسفند سنجابی کرمانشاه بسیار بالا است و علاوه بر ارزآوری سبب ایجاد اشتغال برای مردمان بومی شده است.

خصوصیات ظاهری گوسفند سنجابی کرمانشاه: 

گوسفندان سنجابی اغلب در دسته گوسفندان گوشتی قرار دارند و علت چنین دسته بندی به دلیل جثه بزرگ و گوشتی آنها است. به طور کلی سهم تولید گوشت از گوسفند سنجابی بسیار زیاد است و از این جهت برای دامداران این نژاد از گوسفند سودآوری بالایی دارد و از طرفی از نظر نگهداری نسبت به سایر نژادها آسان تر است و در شرایط سخت سرمایی به راحتی پرورش داده می شوند. به غیر از گوشت، گوسفند سنجابی کرمانشاه در قسمت تنه دارای پشم های بلند، ضخیم و با کیفیت است و به دلیل سفید بودن و قابلیت رنگ پذیری فوق العاده ای که دارد در تولید انواع البسه و کالاهای دستی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد که در هنگام خرید گوسفند زنده می توانید این نکته را نیز در نظر داشته باشید.

گوسفند زنده سنجابی

زیست بوم گوسفند سنجابی کرمانشاه:

 این دسته از گوسفندان بیشتر در مناطق کوهستانی همچون کرمانشاه پرورش داده می شوند. البته بیشترین منطقه پرورش این نژاد گوسفندان در منطقه قصبه، روانسر و مناطق شاه کوه و رودخانه قره سو است. این گوسفندان در مناطق شرقی همچون کوه های زنگیلان، کماجار و همچنین در بین کوه های ولد بیگی، بنی گز و اغلب روستاهای کرمانشاه همچون قصر شیرین قابل نگهداری و پرورش هستند. 

6LeqQBciAAAAAOTmEiSOf1o6d6Sk5ceWF8MIClo1