مرکز خرید گوسفند زنده، فروش و عرضه بهترین قیمت دام در تهران

شناخت خواص پشم گوسفند و کاربرد های آن در صنعت

نویسنده : alivesheep
تاریخ ثبت : 22 تیر ، 1400

بررسی فواید پشم گوسفندان و کاربرد و استفده های آن در صنعت 

پشم گوسفند از گذشته تا کنون در بسیاری از صنایع کاربرد داشته است و تنها با گذر زمان و تکامل تکنولوژی شیوه استفاده از آن تغییر یافته است. در این مقاله کاربرد های پشم گوسفند در صنعت ذکر می شود ولیکن بهتر است قبل از پرداختن به آن تا حدی با ویژگی های پشم گوسفند و کاربرد های آن در گذشته آشنا شویم.

خواص پشم گوسفندیخواص پشم گوسفندی و استفاده از پشم گوسفندان 

معرفی پشم گوسفند

جنس اصلی پشم گوسفند از پروتئین و کراتین می باشد، که نه تنها در پشم بلکه در ناخن ها و شاخ ها و لایه بیرونی پوست گوسفند هم وجود دارد. گوسفندان دارای نژاد های مختلفی هستند و این تفاوت نژاد بر روی پشم آن ها هم تاثیر گذار است، پس گوسفندان از نظر پشم به پشم ظریف، متوسط، بلند، پشم آمیخته، پشم قالی که هر کدام ویژگی و کاربرد منحصر به فرد دارند، تقسیم بندی می شوند.

موارد استفاده از پشم گوسفند 

از گوسفندان چه استفاده هایی می شود؛ آنچه که در زمینه پشم گوسفند کمتر کسی اطلاع دارد ویژگی های فیزیکی و شیمیایی آن می باشد ولی در گذشته چادرنشینان و روستاییان بدون داشتن دانش از این خواص استفاده های فراوان می کردند. ( از جمله بافت انواع لباس با پشم گوسفند، قالی ها، نمد ها می باشد). ویژگی های فیزیکی و شیمیایی آن سبب شده است که در صنعت نساجی و پوشاک بسیار کاربرد داشته باشد، اما در صنایعی مانند قالی بافی(مخصوصا قالی های دستی) و پارچه بافی مورد استفاده قرار می گیرد.
یکی از مهم ترین کاربرد های پشم گوسفند در صنعت، وجود خاصیت ضد باکتری و ضد میکروبی بودن آن می باشد که در صنایع مختلف که شرایط کاری افراد به گونه ای است که نمی توانند لباس هایشان را بشویند استفاده می شود( یکی از کاربرد های پشم گوسفند در صنعت، در صنعت داروسازی است، لباس های افراد باید ضد باکتری و ضد میکروبی باشد) و از طرفی در ساخت وسایلی که امکان شست و شوی آن ها وجود ندارد پشم گوسفند بسیار کاربرد دارد، این ویژگی در مقابل الیاف های مصنوعی که پس از یکبار استفاده بوی تازگی نمی دهند، قرار دارد. برای خرید دام زنده می توانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

محصولات پشم گوسفندمحصولات پشم گوسفند و پشم بره 

ویژگی های پشم گوسفند

همان طور که در بالاتر ذکر شده است که هر کدام از پشم ها ویژگی متفاوتی دارند که همان ویژگی ها سبب کاربردشان در صنایع مختلف می شود.

گوسفندان پشم ظریف

در مجموع پشم این گوسفندان به 4 کیلوگرم و ضخامت آن بین 17 تا 24 میکرون می باشد و پس از هر بار شستشو وزن آن 40 درصد کاهش می باشد ولی با این وجود برای مصارفی چون تولید پارچه های ظریف، کشباف و ساخت نمد بسیار کاربرد دارند.

گوسفندان پشم متوسط

این دسته از پشم ها روشن تر و ضخامت بیشتری دارند پس در تولید کامو و پتو بسیار کاربرد دارد و همچنین در صنایعی که نیاز به حفظ دما در یک محوطه خاصی هستند از این پشم ها مورد استفاده قرار می گیرند.

گوسفندان با پشم بلند

قطر و ضخامت این دسته از پشم ها بین 6 تا 9 اینچ می باشد و از آن برای تولید پتو، پارچه های پشمی و پارچه گوسفندی استفاده می شود، این پشم ها به دو دسته درخشان و نیمه درخشان تقسیم می شوند که درخشان ها بیشتر جنبه تزیئنی دارند.

گوسفندان پشم ضخیم

با توجه به نام آن ها بهترین گزینه برای قالی بافی و تولید کفش های پشمی می باشند و در حقیقت قطری بین 30 تا 50 میکرون دارند.

خواص درمانی پشمخواص درمانی پشم 

کاربرد های پشم گوسفندی در صنعت 

کاربرد پشم؛ صنایعی که نیازمند موادی جهت عایق بندی، چه عایق بندی دمایی و چه صدایی است این دسته از پشم گوسفندان بسیار مناسب هستند. بسیاری از سالن های عروسی و استودیو ها جهت عایق بندی صدایی از این پشم ها استفاده می نمایند. لباس های پشمی که در زمستان و تابستان سبب گرم شدن و خنک شدن بدن انسان می شود. یکی از کاربرد های پشم گوسفند در صنعت پارچه، گرم و خنک نگه داشتن دمای بدن است، در واقع در زمستان با حفظ دمای بدن سبب گرم شدن و در تابستان رطوبت بدن را بیشتر دفع می نماید و سبب خنک شدن افراد می شود. افرادی که در شرایط بسیار گرم و بسیار سرد کارخانه ها و دیگر محیط ها باید کار کنند از پشم گوسفند در لباس هایشان استفاده می شود. در لباس آتش نشان ها از پشم های ضخیم جهت خنک شدن در شرایط دمایی بالا استفاده می شود. قیمت پشم گوسفندی و قیمت پشم بره با توجه به کیفیت و کاربرد های آن متفاوت می باشد.

قیمت پشم گوسفندانقیمت پشم گوسفندان و فروش پشم گوسفند

شما می توانید برای استعلام از قیمت بره زنده امروز با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. همچنین شما می توانید براس کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:
6LeqQBciAAAAAOTmEiSOf1o6d6Sk5ceWF8MIClo1